Acum ca tot mai multe persoane singure se indreapta spre siteurile de
matrimoniale pentru a-si gasi un potential partener, cercetatorii au
devenit interesati in legatura cu ce face un profil de dating sa fie de
succes sau nu, atractiv sau neatractiv. Aceeasi factori care determina
atractia in cazul intalnirilor fata in fata se aplica si in online?
Cercetatorii
Crystal D. Wotipka si Andrew C. High de la Universitea din Iowa au
intrebat 316 persoane care folosesc serviciile de dating ce parere au
despre anumite profiluri selectionate. Scopul lor a fost sa afle cum
anumite tipuri de continut din profilurile de pe siteurile de
matrimoniale influenteaza parerea privitorilor legata de posesorul
profilului. Au incercat de asemenea sa afle ce determina o persoana sa
faca primul pas si sa contacteze o alta persoana de care este
interesata.
Rezultatele studiului au fost publicate in jurnalul Asociatiei Nationale de Comunnicare, "Monografii de comunicare".
Pentru
studiu, participantilor le-au fost prezentate intre 1 si 4 exemple de
profiluri de pe un site de matrimoniale care expuneau diferite tipuri de
continut. Cercetatorii au urmarit in special efectele a doua concepte:
auto-prezentarea selectiva si garantarea.
Auto-prezentarea
selectiva este capacitatea oamenilor de a-si evidentia calitatile cele
mai magulitoare. In contextul datingului online, unde scopul este
atragerea potentialilor parteneri, oamenii sunt motivati sa prezinte o
multime de informatii pozitive despre ei insisi, reducand in acelasi
timp informatiile negative - sau cu alte cuvinte, sa se laude putin.
Persoanele
pot de asemenea "garanta" informatiile din conturile de pe siteurile de
dating, explica autorii, furnizand acces catre siteuri externe - de
exemplu, un link catre o pagina cu o biografie profesionala, sau numele
unui blog unde contribuie regulat cu continut.
Cercetatorii au
investigat cum profilurile de pe siteurile de matrimoniale care contin o
auto-prezentare selectiva mai dezvoltata sau mai evaziva si o
"garantare" mai elaborata sau mai evaziva influenteaza impresiile de
atractie sociala si incredere din partea persoanelor care vad profilul.
Wotipka si High au analizat de asemenea daca sentimentele de incredere
si atractie sociala au influentat intentia persoanei care a vizualizat
profilul in a contacta posesorul lui.
Descoperirile arata ca
participantii la studiu au perceput persoanele care s-au laudat excesiv
in legatura cu aspectul lor fizic sau cu realizarile din timpul vietii
ca mai putin de incredere si mai putin atractive social, ceea ce a
diminuat dorinta subiectilor de a se intalni cu ele sau de a le
contacta.
Pentru a simula conturi al caror continut oferea o
garantare puternica, cercetatorii au inclus linkuri spre siteuri externe
care intareau veridicitatea informatiilor prezentate, precum linkuri
catre pagini oferind o biografie profesionala pe siteuri detinute de
angajatorii posesorilor conturilor. Aceasta strategie a ajutat subiectii
sa verifice continutul din profiluri, ceea ce a sporit in cele din urma
increderea in informatiile din profil, dar numai atunci cand posesorii
lor s-au laudat mai putin.
Atunci cand sunt combinate, o
auto-prezentare selectiva redusa si o garantare puternica determina ca
posesorii profilurilor sa fie perceputi ca "cinstiti, modesti si
abordabili", au mentionat autorii studiului. Pe de alta parte
profilurile care contineau atat o auto-prezentare selectiva extinsa, cat
si o garantare puternica au fost percepute ca arogante si lipsite de
modestie, ceea ce a determinat subiectii sa fie reticenti in a-i
contacta pe posesorii lor. Cu alte cuvinte, laudarosii nu prea se bucura
de intalniri.
"Adeptii online dating-ului ar trebui sa se
straduiasca sa se prezinte ca oameni modesti, reali", au concluzionat
autorii, in special daca scopul lor este stabilirea unei relatii de
lunga durata care sa se bazeze pe incredere.
Lauda este un mare impediment pe siteurile de matrimoniale
Acest articol este proprietatea matrimoniale.ro si nu poate fi reprodus, partial sau total, fara acordarea creditului si publicarea link-ului catre sursa. Daca v-a placut puteti sa-i dati Share pe Facebook folosind butonul de mai sus.
|
Femei / fete pe orase:
Femei BUCURESTI, Femei Constanta, Femei Pitesti, Femei Sibiu, Femei Galati, Femei Iasi, Femei Brasov, Femei Resita, Femei Buzau, Femei Ploiesti, Femei Arad, Femei Oradea, Femei Braila, Femei Cluj-Napoca, Femei Timisoara, Femei Piatra Neamt
Comentarii
LiliMarin
addi
claudiu52
AnckSuNamun
Fiecare e liber să scrie ce vrea în profilul său, adevărat sau nu. Noi deținem liberul arbitru. Și avem maturitatea (sper, aici nu pot să scriu in numele tuturor) să trecem mai departe când ni se pare ceva ciudat (sau abracadabrant) in profilul celui/celei care ne abordează. E mai ușor și la îndemâna oricui să jignească, nu?!? Și să insiste chiar și atunci când primește un refuz foarte civilizat.
Din ce am citit pe secțiunea bloguri mi-am făcut o părere...de-a lungul timpului. Și mi se pare absolut normal să nu interacționez cu cei cu care nu rezonez absolut deloc. Și este absolut corect așa. Nu mă interesează bârfa și în consecință...nici scandalul aferent.
Nu voi comunica defel cu misoginii de pe site, e clar.
Mi-a fost greu când am intrat pe site, nu aveam deloc experiență. Acum nu mă mai afectează nici lipsa de bun simț și nici ipocrizia crasă a unora. Pentru mine aceste personaje nu există.
În vine să râd. Deși e trist...
Normal că există un risc de ambele baricade.
Hai să privim cu maturitatea aferentă vârstei și să nu ne împiedicăm de fleacuri!
irina_010
Până la urmă, karma nu ține cont de câteva randuri umflate sau nu, și dacă e să fie, atunci o să fie, dacă nu, fiecare își face in continuare iluzii precum și așteptarea mai ușoară, căutând, căutând, bântuind pe site-uri de genul.
* gasesc că un profil îmbelșugat, nu este o laudă, ci...fiecare se descrie cum se vede cu proprii ochi, dinlăuntru si din afară- nu este un impediment ptr a cunoaște o persoană, asta ptr cunoscători, dincontra, poate intriga până la aborda respectiva persoana, că doar nu și-a scris c.v.- ul întregii vieți sau al caracterului